Geplaatst in Sinterklaas-Spel-2015

Sinterklaas-2015-4

Ola Querida y / Querido Senores, Senoras y Señorita’s

Vandaag zijn we al weer bij spel nr. 4
Het spel van vandaag gaat niet over een dier.

Dat is de enige hint die ik ga geven
via het plaatje moeten jullie het maar beleven

Zingen is vandaag jullie taak
Vals of zuiver, maakt niet uit, zing maar raak

Te scoren punten zijn 7
Allemaal goed raden, dat is het streven *glimlach*

sinterklaas-2015-4

8 gedachten over “Sinterklaas-2015-4

  1. Als ik ga zingen
    Dan moet ik mijzelf bedwingen
    Om mijn mond te houden
    Daarom kan ik beter Meel Piet mijn antwoord be-clouden
    Zodat het Sinterklaas kan bekoren
    Om het goede antwoord direct te horen
    En als ik dan dit liedje zing en zet mijn schoen
    Dan hoop ik op chocolade poen

    1. Sinterklaas en Pieten horen graag ‘kinder’-gezang
      dus hou jezelf vooral niet in bedwang😉

      Uw gezang horen wij natuurlijk zeer graag
      en meel-piet zit alweer op zijn pst vandaag.

      Of u gaat winnen die chocoladepoen?
      Nog niet bekend… we zijn nog niet op de helft, maar u zult vast goed uw best gaan doen.

  2. Beste Sint en Pieten,

    Nou Eisso heeft het opgegeven
    en is aan het kleuren geslagen
    Hij weigert nog mee te werken
    aan de rebus vragen

    Nou dat geeft niet hoor
    ik doe ze met plezier
    Daarom van mij het antwoord
    Op puzzel nummer vier

    Gelijk ook maar vijf gedaan
    Die had Eisso wel uitgeprint
    Maar niet om op te lossen
    daar hij kleuren nu leuker vindt.

    Beide antwoorden samen op de meel
    en wacht met smart op de puzzel van morgen
    En Eisso trek ik wel weer mee,
    maakt u daarover maar geen zorgen

    Want met een bakkie leut
    en een dikke kano erbij
    is hij weer helemaal in zijn sas
    en puzzelt hij samen met mij.

    Het heeft dus even geduurd,
    maar zowel vier als vijf is naar u toe gestuurd.

    Liefs, Alie

    1. Wat fijn dat Meel-Piet aan Spel-Piet kon vertellen
      dat u beiden elkaar met het spelen gaat vergezellen
      en ach af en toe het bijleggen met koffie en kano van een kleine strijd
      verdrijft uiteindelijk toch heel gezellig de tijd
      Wij wensen u beiden nog heel veel plezier
      want het is nog lang niet klaar hier

  3. Oei weer een rebus
    en dus ook het zelfde verhaal
    Kaatje noemt de woorden
    Maar volgens Puk niet normaal

    Er staat heel wat anders
    dan wat Kaatje verzint
    en dan klopt ook het liedje niet
    als Kaatje met het zingen begint

    Is niet goed! roept Puk
    zelfs de melody is verkeerd
    Gelukkig heeft Puk
    het liedje ook geleerd

    Maar goed, dat zal u niet deren
    Ik zal Kaatje het goede liedje leren!

    Groetjes van mamma en dochters

Strooi je pepernootjes maar....

