Geplaatst in Sinterklaas-Spel-2015

Sinterklaas-2015-1

Ola Querida/Querido Senores, Senoras y Señorita’s

En toen was het al weer de hoogste tijd
dat Spel-Piet u met het 1e spel verblijd

We beginnen het Sinterklaas-Spel-2015
met  het zingen… wij hopen dan te zien

of u allen de letters heeft kunnen vinden
om de woorden met klanken te verbinden

Welk lied zingen we hier?
Heb je alle woorden goed?
Dan verdien je 17 punten!


ZgndskmtdstmbttSpnjwrn

 

Antwoorden mogen zoals altijd in een reactie onder dit bericht…..
maar ook op de Pieten-Meel naar sinterpieterklaas@gmail.com
Je mag elke dag je antwoord inleveren maar dat is niet verplicht.
Alle antwoorden moet daarentegen wel binnen zijn op 5 december 00.00 uur!

 

 

 

10 gedachten over “Sinterklaas-2015-1

  1. Hoera, we zijn begonnen,
    Gelijk met vraag nummer een,
    Die vond ik iets voor Kaatje,
    Zij zag het antwoord meteen.

    Uit volle borst begon ze te zingen,
    En kleine Puk zong met haar mee,
    Het is nu nog even wachten,
    Tot vraag nummer twee!

    Nee, geen antwoord in het reactieveld,
    Maar netjes naar u gemeeld,
    Want misschien kent iemand dit liedje niet,
    En dan kan er een beetje worden vals gespeeld.

    Groetjes van Meer dan mamma en haar dochters.

  2. Was ik vanmurgens al zo vroug oan’t puzzelen mit Eisso, Binnen wie nog nait de eersten.

    Beste Sint en Piet,

    Wat heb ik al weer moeten lachen om jullie eerste puzzel,
    Nee niet om de puzzel zelf maar om die rare vent van mij,
    Die dacht het in zijn eentje op te kunnen lossen,
    Dus zat hij met zijn tong uit zijn mond en met een bakkie leut er bij.

    De gekste zinnen was hij aan het produceren,
    Maar geen enkel bekend liedje kwam er bij hem uit,
    En maar mopperen op mij, want ik zei maar niets,
    Dat deed ik eerst wel, maar dat interesseerde hem geen fluit.

    Hij wist het beter, hij ging het wel even doen,
    Zuchtend en kreunend, hijgend zat dat schoffie,
    Maar het enige wat hij kreeg opgelost vanochtend,
    Is de suiker (nee, geen zoetjes) in zijn bakkie koffie.

    Nou SInt en Pieten, Ik heb mij dus geen seconde verveeld,
    Het antwoord heb ik vanmorgen al naar jullie toe gemaild!

    Laifs, Alie

    1. Ja dat is ja geweldig mooi
      Plaag-Piet moest zelfs grinniken om Eiso’s zooi
      Spel-Piet heeft reeds van Meel-Piet vernomen
      Dat uw oplossing in goede orde is aangekomen.
      De Tel-Piet ging aan het tellen
      Zodat PC-piet ook uw score in het rijtje kan stellen.

      {dikke smok, van Grunner-Smok-Piet}

Strooi je pepernootjes maar....

