Geplaatst in Sinterklaas-Spel-2013

Sinterklaas-Spel-2013-*1*

Ola lieve Sinterklaas-Spel-2013-spelers

Vandaag komt Sinterklaas dan met Pakjesboot nr. 12 in Nederland aan…
Overal zullen ook Hulp-Sinterklazen en hun Pieten-gevolg klaar staan.

Als u er aan toe bent om te beginnen…
kunt u vandaag wellicht uw eerste puntjes winnen.

Hoe uw puntentotaal aan het eind van het Sinterklaas-Spel-2013 zal staan…
dat is afwachten, het zal ervan afhangen of u uw best heeft gedaan😉

Voor de oplossing heeft u de volgende mogelijkheden:
a) U plaatst het in een logbericht op uw log….
b) U laat de oplossing achter in een reactie op dit logebericht…
c) U plaatst uw oplossing niet online en bewaart het tot 4 december…
d) In ieder geval: WEL uw oplossing mailen naar sinterpieterklaas@gmail.com
zodat ik weet dat u dit deze opdracht heeft uitgevoerd.
e) ALLE ANTWOORDEN MOETEN BINNEN ZIJN OP 4-12 : 22.00 UUR!!

1E OPDRACHT!….hoogst aantal haalbare punten = 5
1) In welk jaar werd voor het eerst Het Sinterklaasjournaal op tv uitgezonden?
2) Wie was de eerste presentator op tv van de Sinterklaas intochten?
3) Wie was de presentator op tv van de Sinterklaas intochten sinds 1982?
4) Sinds wanneer wordt Pakjesboot 12 gebruikt?
5) Welke presentator staat sinds 2007 op de kade bij de intocht?

Iedereen heel veel succes maar bovenal heel veel plezier!
Pepernootse Groetsels.

14 gedachten over “Sinterklaas-Spel-2013-*1*

  1. 5 vragen voor de eerste opdracht
    Dat had ik niet verwacht.

    Het was even zoeken, vooral in Wikipedia hoeken
    En of ik het allemaal goed heb, dat zal nog moeten blijken.
    Ik reken er maar niet op dat ik me dit jaar weer met een kado met dit spel zal verrijken.
    Want ik zit steeds vaker met mijn neus in (nog niet gepubliceerde) boeken.

    1. Ola Senora Reismeermin

      U bent er in ieder geval niet tussenuit geknepen
      en waar te zoeken had u ook goed begrepen.

      U heeft uw eerste punten binnen
      goed op weg naar het winnen

      succes met de overige vragen
      we gaan verder over 11 dagen

  2. Dit had ik niet verwacht
    het is een pittige opdracht.
    ik ben dan ook nog niet klaar
    gezien de moeilijkheid niet raar
    ik ga nu maar zoeken
    in de verschillende digiboeken

    1. Ola Senora Hanscke

      Wellicht (Tot spijt van Internet-Piet) wat te snel en ondoordacht
      maar enige googlekennis bij de spelers is wat Sinterklaas toch wel verwacht ;-0)

      En toch, u zult het gaandeweg wel zien
      dat het u ook deze keer zal gaan lukken, bovendien

      verschaft het u, hopen wij, veel plezier
      en zorgt het zoeken voor veel vertier.

      Sinterkaas heeft het volste vertrouwen in uw zoekkunsten
      en verdwijnt hopelijk niet uit uw gunsten.

      Mocht u er toch niet uitkomen en vast lopen
      kunt u vast de Smokkel-Piet wel omkopen

      Hij zal u graag helpen met het vinden van de antwoorden
      zodat ook u weer kunt genieten van zuivere Sinterklaas-akkoorden.

    1. Ola Senor Niels y Senorita Judith y Senora Melissa

      Sinterklaas en pieten zijn razendtrots
      uw antwoorden zijn allemaal goed, staan als een rots.

      Uw punten staan reeds vermeld en die winst is binnen
      nu even uitrusten want over 11 dagen gaan we verder en met het 2e spel beginnen.

  3. Net vóór het laatste rondje
    Voor een plas en poep van het hondje(s)
    Bedacht het vrouwtje dat er nog een Sinterklaasvraag stond

    Oeps niet één. niet twee maar wel vijf
    Snel een papiertje waar zij onze antwoorden op schrijf(t)
    Zodat Sinterklaas net een mail in zijn box vond.

    Een poot en een lik van Jack&James.

    1. Ola Senora Hanscke

      Wat fijn dat u de antwoorden heeft gevonden
      en ik ontving reeds de mail daarmee door u gezonden.

      U antwoorden zijn door de Jury-Piet goedgekeurd
      dus ook voor u nu 5 punten, nog niet getreurd.

      Succes bij het volgende spe
      wie weet doet u het dan evenzo wel.

  4. Beste Sint en Piet
    De eerste opdracht van dit jaar
    Is voor Minoesjka geen bezwaar
    Een beetje zoeken hier en daar
    Voor ik het wist waren de antwoorden klaar
    Ik hoop dat ik het goed heb gedaan
    En wacht nu tot de volgende vragen er staan
    Groet Minoesjka

Strooi je pepernootjes maar....

