Geplaatst in Sinterklaas-Spel-2012

Extra Opdracht

Ola Senoras, senores y senoritas

In de hoop dat er wat verschil zal ontstaan in het puntentotaal
komt er 1 opdracht bij, hopelijk doen jullie hem allemaal.
Hieronder alle letters van het alfabet
het is de bedoeling dat je ze op een rijtje zet
Spel-Piet wil Nederlandse jongensnamen lezen
en elke letter mag maar 1x gebruikt wezen.

Jullie mogen de oplossing in een reactie achterlaten
of via sinterpieterklaas@gmail.com aan de Mail-Piet mailen
veel succes en plezier gewenst door Sinterklaas en zijn pietermaten
Zij hopen allen dat jullie je niet zullen vervelen!

14 gedachten over “Extra Opdracht

  1. Elke letter maar één keer gebruiken, ik denk niet dat ik tot een elftal kom.
    Ik stuur je twee namen waardoor ik 10 letters gebruik.
    Wens anderen heel veel succes, dag Piet, ik vermaakte me hier best.

    1. Ola Senora Reismeermin

      Ik zal de Mail-Piet zo meteen even aanschieten
      om te zien wie er nog meer namen achterlieten
      En dan aan het eind van het spel
      ontpopt zich hopelijk de winnaar wel.

  2. Ik heb mijn best gedaan
    Ben aan de slag gegaan
    En 6 is de limiet
    Want klinkers, lieve Piet,
    Begrenzen onze keus
    Ik meen het serieus
    Ik wens je veel plezier
    Vanuit het Vlaamse hier

    1. Ola Senora Marja
      U zult zeker uw best hebben gedaan
      ik zal zo eens bij de Mail-Piet luisteren gaan
      en dan zal ik wellicht horen
      hoeveel punten u heeft kunnen scoren.
      Dank voor het wensen van plezier
      vanuit het Vlaamsche naar het Drentsche hier.

  3. Hier dan eindelijk de extra opdracht,
    ik stuurde hem nog voor vannacht.
    Hopelijk begreep ik het goed,
    en deed ik het zoals het moet.
    De letters zijn vaak gehusseld,
    maar ik heb heerlijk gepuzzeld.

    1. Ola Senora Kakel

      Edosbillen? No no Senora, die doen niet mee
      Die laten we aan Edo, dan blijft hij rustig en tevree
      Spel-Piet moest inderdaad wel iets verzinnen
      zodat duidelijk zou worden wie er zou winnen
      een laatste spel voor ieders kiezen
      zodat ook duidelijk wordt wie zou verliezen
      ach winnaars en verliezers, ze maken het compleet
      en beiden krijgen een prijs, wat heet!
      Doe dus nog maar even heel goed uw best
      want wie weet slaagt u, ten langen lest!

  4. Sint heeft het moeilijkst tot het laatst bewaard
    En nu we na pakjesavond weer wat zijn bedaard
    Zijn we er maar voor gaan zitten met zijn twee
    Kaylinn deed ff niet mee
    We zijn een eind gekomen
    Maar niet verder dan 17 letters gekomen
    Niet de winnaar maar wel veel lol gehad
    En we zijn het nog niet zat !
    Maar het zit er weer op, wie weet tot volgend jaar
    Dan zitten we voor de pc weer klaar.

    I

    1. Ola Senora Sandra, Senor Yannick y Senorita Kaylinn

      Het doet ons allen hier veel deugd
      te lezen dat u samen speelde met veel vreugd
      Het is inderdaad heel snel gegaan
      en straks zal ook uw puntenaantal er staan.
      We hopen zeker volgend jaar terug te keren
      en wie dan wint of verliest zullen we dan leren.

  5. Beste Sint en Piet,
    Ik heb mijn hersenen gepijnigd,
    En weet nu al dat ik niet als eerst eindig(d)
    Het lukt mij maar niet,
    zoals u hier onder ziet
    Met jongensnamen verzinnen
    haal ik niet het hele alfabet binnen
    Het spel is nu gespeeld
    de punten zijn verdeeld
    En volgend jaar beste Sint
    doet echt weer mee, dit kind.

    1. Ola Senora Minoesjka

      Wij zijn nu al heel erg blij
      want volgend jaar bent u ook weer van de partij
      ach winnen is leuk en verliezen minder
      maar het is en blijft een spel voor alle mensenkinder
      ik ga nu snel uw punten tellen
      en het lijstje in de zijkolom bijstellen.

Strooi je pepernootjes maar....

