Geplaatst in Sinterklaas-Spel-2012

Opdracht 4

Ola Senoras, senores y senoritas

Het is 1 december 2012, tijd voor opdracht vier
Zingen geeft toch altijd plezier!
Maar voordat je dat het lied kan laten horen
moet je eerst even 6 missende woorden scoren.
De Plaag-Piet heeft 6 woorden uit geveegd
en daarna met rode wolkjes het vakje geleegd.
Vertel Spel-Piet wat die 6 woorden zijn
dan kun je 5 punten verdienen, is dat niet fijn?

Jullie mogen de oplossing in een reactie achterlaten
of via sinterpieterklaas@gmail.com aan de Mail-Piet mailen
veel succes en plezier gewenst door Sinterklaas en zijn pietermaten
Zij hopen allen dat jullie je niet zullen vervelen!

Pepernootse Groetsels van de Spel-Piet!

14 gedachten over “Opdracht 4

    1. Ola Senora Marja

      Die Plaag-Piet heeft nog meer sporen achtergelaten
      Heb hem nu onder controle gezet van zijn leidinggevende maten
      Met een pak van potvoljankoffiestroop als dreiging van straf
      Blijft hij hopelijk voortaan van Het Groter Sinterklaas Spel af!

  1. Na tellen keer op keer,
    zie ik er toch ook echt eentje meer,
    maar maakt niet uit,
    scheelt geen fluit,
    Misschien een puntje extra erbij ;p,
    zijn we allemaal weer blij.

    1. Ola Senora Karin

      Gelukkig zag u het na enige controle toch goed
      de speltekst is nu weer zoals het zijn moet.
      Een puntje meer maakt het verschil
      en winnen is toch wat iedereen wil😉

      Deze Spel-Piet is blij
      met zulke informerende spelers erbij😉

  2. Beste Sint en Piet,

    Nee, vergeten doe ik u niet,
    Ik had het alleen onverwacht een beetje druk
    Maar nu heb ik geluk,
    Want ik kan nu even puzzelen en verzinnen
    hier zijn de antwoorden, want ik wil winnen.

    Alle vier de opdrachten in een keer
    Gelukkig waren het er niet meer
    U heeft ze nu ontvangen
    En ik ga even ontspannen.

    Nou Sint en Piet,
    Dat was het weer
    Ik ben benieuwd naar de opdracht van de volgende keer.

    Groet, Minoesjka

    1. Ola Senora Minoesjka

      Spel-Piet is weer gerustgestelde
      en heeft al uw punten bij elkaar op gesteld
      Fijn dat de ‘rust’ eindelijk even kwam om te spelen
      al krijgt u dus heus geen kans u te vervelen.

  3. Eerst dacht ik dat ik te diep in het glaasje had gekeken,
    maar het bleek een complot van een Piet vol streken.
    Gelukkig heeft de Opperpiet hem nu in bedwang
    vermoedelijk zit de schuldige achter het behang

    Liefs, Kakel

    1. Ola Senora Kakel

      De Opper-Piet heeft het veel te druk met andere zaken
      en dus moest die ‘oppasklus’ bij een collega geraken
      die college is heel sterk
      dus hopelijk slaagt hij in zijn werk.
      We zullen het gaan zien gaandeweg dit spel
      Spel-Piet zal alert blijven, dat dan weer wel.

Strooi je pepernootjes maar....

